Een website is meer dan een digitaal zakenkaartje

Een website is meer dan een digitaal zakenkaartje

Bedrijven en ondernemers met een website zijn (op termijn) meer succesvol dan hun collega’s zonder website. Maar zij die hun website als startpunt gebruiken van al hun communicatie zijn nog meer succesvol. Wat doe jij?

Heb jij al een website?

Hoewel het aantal websitehouders de laatste jaren flink is toegenomen bestaan ze nog: ondernemers, freelancers en bedrijven zonder website. Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar mensen word wakker. Het internet en hun kanalen gaan niet meer weg. Je kunt er dus maar beter optimaal gebruik van maken!

De wereld is aan het veranderen

Misschien heb je goede redenen om geen website te hebben. Misschien ook niet. Maar 1 ding is zeker: zoekmachines als Google zijn het zoeken naar bedrijven radicaal aan het veranderen en dwingen papieren boeken als de Gouden Gids op hun knieën. Het hebben van een website is dus onmiskenbaar. Tevens is het goedkope reclame.

Een website is jouw digitaal visitekaartje

Een website vertelt iets over jouw bedrijf, wat je aanbiedt of doet, hoe men jou kan contacteren, waar je goed in bent, enzovoort en dat allemaal 24/7 zonder moeite. Een website geeft mensen dus een eerste indruk. Daarnaast draagt het bij aan jouw uitstraling.

Een website is meer dan een digitaal visitekaartje

Maar een website is meer dan een digitaal visitekaartje. Veel ondernemers en bedrijven met een website vinden het vreemd dat ze weinig tot geen bezoekers krijgen. De oorzaak hoef je niet ver te zoeken: zij gebruiken hun website als een statische gegeven in plaats van een startpunt voor al hun communicatie.

Is jouw website het startpunt van al jouw communicatie?

Een website moet dus leven. Het moet uitnodigen om met jou contact op te nemen. Een website zou de bezoekers zelfs moeten uitnodigen om business te doen. Dit betekent dat je regelmatig nieuwe dingen moet toevoegen aan je website. Iets met meerwaarde voor je geïnteresseerde bezoeker en potentiële klant. Denk hierbij aan een nieuw blogartikel, een kalender of interessante cases.

Wat zegt jouw website over jou?

Durf daarom kritisch naar je huidige website te kijken. Hoe kun jij communiceren met jouw doelgroep? Wat kun je nog verbeteren of optimaliseren? Hoe kun je er voor zorgen dat jouw website ook rendeert? En als je nog geen website hebt dan heb je nu hopelijk voldoende argumenten om er wel één te starten (eventueel met hulp).

Dezignus kan je helpen!

Dezignus maakt websites en webshops. Maar wij geloven dat een website slechts een startpunt is. Bezoek onze website en laat je uitnodigen voor een kop koffie. Zo kunnen we met elkaar kennismaken en kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Ben jij klaar voor je online branding?

About the Author

Leave a Reply